Menu

Replacement Drop-off-bus pass

If you have lost your card?

Ibland är oturen framme och man tappar bort eller glömmer saker där de inte ska vara. Då vill vi ge våra resenärer en möjlighet att få tillbaka värdet av sina köpta resor hos oss! Bra va? Det här är kostnadsfritt, det enda som krävs är att ditt busskort är registrerat på Mina Sidor.

Our drop-off-bus pass reimbursement applies to:
Endast busskort som är registrerade på Mina sidor.
The values in the 100 - will not be replaced.

De resor/dagar som fanns på kortet när det anmäldes borttappat laddas på ett nytt kort och skickas hem till resenären. Om det finns Reskassa på kortet under 100:- men det totala värdet på kortet överstiger 100:- (inkl. andra resor på kortet) ersätts inte Reskassan med  Reskassa utan med Rabattresor. 

Det borttappade kortet spärras så att det inte går nyttja.

Here's what to do in order to get the ability to use it:

Skapa en användare på Mina sidor och registrera ett eller flera busskort. Ditt/dina kortnummer som du ska registrera hittar du på baksidan av ditt busskort.

Tips: När du väl har registrerat ditt/dina busskort så är det väldigt enkelt att logga in och fylla på korten hemifrån via webben. 

Here's what to do if the accident has been ahead of the game and you have lost your card:
Om du tappat bort ditt busskort så fyller du i nedanstående formulär. När vi tagit emot din anmälan om borttappat kort så spärrar vi kortet. Om du är berättigad ersättning så skickar vi ett busskort hem till din brevlåda, handläggningstiden är cirka 10 arbetsdagar. Av den anledningen rekommenderar vi att ni köper ett nytt busskort ifall ni planerar att åka med våra bussar under handläggningstiden. Ditt nya busskort kommer att vara laddat med de resor/dagar som fanns kvar på ditt gamla kort när vi fick din anmälan.

Note:
You make your application on a new card as soon as you feel it is necessary. Please note that the card, which is blocked, can not be unlocked.
The compensation is payable in accordance with what is left on your card at the time of notification.

Minst en resa måste göras på ditt busskort från det att du registrerat kortet, innan du anmäler det borttappat.
Om du registrerar ditt busskort efter det att du tappat kortet gäller inte våran tappa-bort garanti och vi kommer inte skicka hem något nytt kort.

I've lost my bus pass

I have lost my bus card
Below is a form to be filled in and sent to Skellefteå is to bus. Please note that it will take approximately 10 business days before your item is processed. For this reason, we strongly recommend you to buy a new card in the event that you are planning to travel with our services over the duration of the procedure.

Please fill out the form below, and of late it to Skellefteå is to bus. Note that it takes about 10 working days before your case is processed. For that reason, we recommend that you buy a new card if you plan to travel with our buses during the processing time.
crossmenu