Ibland är oturen framme och man tappar bort eller glömmer saker där de inte ska vara. Då vill vi ge våra resenärer en möjlighet att få tillbaka värdet av sina köpta resor hos oss! Bra va? Det här är kostnadsfritt, det enda som krävs är att ditt busskort är registrerat i vår webbshop.

Vår tappa-bort-busskortet ersättning gäller:

Endast busskort som är registrerade i vår webbshop.
Innestående värde på kortet vid anmälan kompenseras med Reskassa.
Värden under 100:- ersätts ej.

Så här gör du för att få möjlighet att nyttja detta:

Skapa en användare i vår webbshop och registrera ett eller flera busskort. Ditt/dina kortnummer som du ska registrera hittar du på baksidan av ditt busskort.

Här hittar du en inledning om vår webbshopp>>
Här hittar du en manual för webbshoppen>>
Här är en länk direkt till webbshoppen ifall du enkelt, utan förkunskap, vill registrera dig. Tryck bara ”skapa konto” efter att du följt länken. Länk webbshopp>>

Tips: När du väl har registrerat ditt/dina busskort så är det väldigt enkelt att logga in och fylla på korten hemifrån via webben. I webbshoppen får du bästa pris! Man kan även se vilka resor som genomförts på korten och skriva ut kvitton på köp som gjorts i webbshoppen – väldigt enkelt och praktiskt!

Så här gör du om oturen varit framme och du tappat ditt kort:

Om du tappat bort ditt busskort så fyller du i nedanstående formulär. När vi tagit emot din anmälan om borttappat kort så spärrar vi kortet. Om du är berättigad ersättning så skickar vi ett busskort hem till din brevlåda, handläggningstiden är cirka 10 arbetsdagar. Av den anledningen rekommenderar vi att ni köper ett nytt busskort ifall ni planerar att åka med våra bussar under handläggningstiden. Ditt nya busskort kommer att vara laddat med Reskassa av samma värde som ditt gamla kort innehöll när vi fick din anmälan.

Observera:

Du gör din anmälan om borttappat busskort så snart du anser det nödvändigt. Notera att busskort som spärrats inte kan låsas upp.
Ersättning utgår efter vad som finns kvar på kortet vid anmälan.
Om du registrerar ditt busskort efter det att du tappat kortet gäller inte vår tappa-bortersättning och vi kommer inte skicka hem något nytt kort.

Jag har förlorat mitt busskort / I have lost my bus card:

Nedan formulär fylls i och skickas till Skellefteå buss. Notera att det tar ca 10 arbetsdagar innan ert ärende är behandlat. Av den anledningen rekommenderar vi att ni köper ett nytt kort ifall ni planerar att åka med våra bussar under handläggningstiden.

Please fill out the form below and sent it to Skellefteå buss. Note that it takes about 10 working days before your case is processed. For that reason, we recommend that you buy a new card if you plan to travel with our buses during the processing time.

Ditt förnamn / your first name (obligatorisk)

Ditt efternamn / your last name (obligatorisk)

Din epost / your e-mail (obligatorisk)

Din adress / your adress (obligatorisk)

Postnummer / zip code (obligatorisk)

Ort/stad / city (obligatorisk)

Ditt busskortnummer / your bus card number (obligatorisk)

Obs! Kortnumret hittar du i din webbshopp. / You find the card number in your web shop

Ditt meddelande / optional message (valfritt)

Ange summan av de två talen nedan / Enter the sum of the two numbers below

Dataskydd
De uppgifter du lämnar om dig registreras av oss på Skellefteå buss och sparas i datasystem. Ovan registrering görs för att Skellefteå buss ska kunna fullgöra tjänsten ”Tappa-bort-ersättning”. Uppgifterna kommer att sparas så länge de behövs i verksamheten.
Skellefteå buss har ett dataskyddsombud. Alla frågor till dataskyddsombudet mailas till: info@skebuss.se
För mer information om dataskydd, se Datainspektionens webbplats>>